کاربرد انگشتر سازی

کاربرد انگشتر سازی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطالب …

تیم انگشتر سازی بهنام در زنجان بیان کرده است که انگشتر سازی، هنری ظریف و کهن است که قدمت آن به هزاران سال پیش می رسد. از آن زمان تا کنون، انگشترها در فرهنگ ها و تمدن های مختلف کاربردهای متعددی داشته اند. برخی از مهمترین کاربردهای انگشتر سازی عبارتند از:

کاربرد انگشتر سازی

زینت و زیبایی:

کاربرد اصلی و اولیه ی انگشتر سازی، زینت و زیبایی بخشیدن به دستان انسان است. انگشترها در طرح ها و مدل های مختلف و با استفاده از مواد گوناگون مانند طلا، نقره، پلاتین، مس، برنج و … ساخته می شوند و می توانند به عنوان زیورآلاتی زیبا و چشم نواز مورد استفاده قرار بگیرند.

نماد و نشان:

انگشترها در طول تاریخ به عنوان نماد و نشان نیز مورد استفاده قرار میگرفتند. برای مثال، در برخی از فرهنگ ها، انگشتر نشان دهنده ی مقام و موقعیت اجتماعی فرد بوده است. همچنین، از انگشترها برای نشان دادن تعلقات مذهبی، سیاسی و یا قبیله ای نیز مورد استفاده قرار میگرفت.

 مهر و امضا:

در گذشته، از انگشترهایی که بر روی آنها نگین های حکاکی شده وجود داشت، به عنوان مهر و امضا استفاده می شد. این انگشترها جایگزینی برای امضای کتبی بودند و برای تأیید اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می گرفتند.

نشان نامزدی و ازدواج:

انگشتر نامزدی و ازدواج، از رایج ترین کاربردهای انگشتر سازی در دنیای امروز هستند. انگشتر نامزدی معمولاً توسط زنان در زمان نامزدی استفاده می شود و نماد تعهد و وفاداری است. انگشتر ازدواج نیز توسط زوجین پس از ازدواج استفاده می شود و نماد عشق و پیوند آنها است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نکاتی برای انتخاب انگشتر
مراحل ساخت انگشتر

دیدگاهتان را بنویسید